2013. szeptember 5., csütörtök

Boginál sikert aratott egy újabb étel, két napig hajlandó volt ezt ebédelni:-)
Sütőtökös-barna rizses-gabonakolbászos "ragu", babásan elkészítve:-) azaz kihagytam belőle a jó sok hagymát, sőt nem is tettem bele.
Így készült (majd fénykép is lesz): rengeteget készítettem (hogy másoknak is jusson, vagy 10 adag étel lett belőle): 3 bögre főtt barna rizs (4-5x-ös vízben főzöm, kb, fél órát a Riceland barna rizst), egy 2, 5 kg-os sütőtök apróra kockázva sós, natur vetegás vízben főzve, egy rúd gabonakolbász belemorzsolva.
Ezt a 3 összetevőt egy hatalmas edényben összekevertem és már kész is volt:-) Persze a főtt sütőtökbe a végén még reszeltem egy kis szerecsendiót, finom lett tőle:-)
Először megijedtem, mert a sütőtök alaposan szétfőtt percek alatt és sok leve maradt, lemertem, de utólag vissza kellett tennem az egész mennyiséget, mert kellett a sok rizshez és kolbászhoz.

Ma a sóskamártás Joyá-val és barna rizsliszttel készítve egyáltalán nem jött be:-(( így főtt krumplit ebédelt a Drága, 2 főtt tojással....
Nekem viszont nagyon ízlett:-)


5 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra, szuper ötleteid vannak. Emiatt kérném a segítséged: a kisfiam 2 hét múlva 1 éves lesz, szeretnék neki tortát sütni, ami finom,egészséges és babának való. Mit ajánlasz? Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Leda!

      Örömöt okoztál a visszajelzéssel, nagyon köszönöm!
      Az az igazság, hogy én magam kevésbé tartom kreatívnak mint inkább praktikusnak, ami van itthon és könnyen, gyorsan elkészül, az lesz az asztalon:-) így aztán nagyon örülök, ha találtál számodra jó ötleteket!
      Bogi egy évesen kukoricakása tortát kapott karoböntettel, őszibarackkal. Finom növényi tejes kukoricakását főztem, talán kevés kókuszreszelékkel és barna cukorral, hűtőbe tettem, ha jól emlékszem, dermedés után kiborítottam a kerek edényből egy tálcára és diszítettem a karobos krémmel (növényi tej, barna cukor, karobpor) és vékony szeletekre vágott őszibarackkal raktam körbe.
      Persze volt cukrászdai répatortája is (gyümölcskenyér szerűség), mert sokan voltunk:-)
      Tavaly növényi tejszínhabos tejberizs koszorút kapott rengeteg eperrel.Más torta nem volt, ez mindenkinek ízlett és elég is lett.
      Idén pedig június közepe táján írtam le, hogy rizslisztes piskóta volt eperkrémmel, kerek tortának elkészítve. Meg egy étcsokipudingos cseresznyés...
      Nagyon boldog első születésnapozást! Hogy hívják a kis ünnepeltet?
      Üdv:
      Orsi

      Törlés
  2. Köszönöm, Orsi! Újra sok ötletet adtál!:) Andris a kis ünnepelt! :)
    Már körvonalazódik a dolog, barack biztosan lesz benne, most épp az az aktuális kedvenc.
    Bíztatlak a további írásra! Örülök, hogy bővül a családotok! :) Remélem, majd leírod részletesen a hozzátáplálást az elejétől. Andris nagyon kevés húst kap, valójában nem is szereti, jól "el kell rejteni" a főzelékben. De az az igazság, hogy nem is erőltetem. Még pürésítek, de már egyre kevesebbet. Lassan ő is azt eheti, amit Bogi. :) Azért is örülök, hogy megosztod Bogi ételeit, mert így nem kell törnöm a fejem, ez nagy segítség.
    Szép és áldott babavárást! Jó főzőcskézést!
    Üdv: Adél

    Képzeld, elkészítettem a vöröslencsés zakuszkát! Fantasztikus lett! Nekem sem főtt meg teljesen a lencse, túl sűrű volt az egész, mikor hozzáadtam. De így is finom volt. :) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Biztosan nagyon finom volt. Jegyzem az ötleteidet folyamatosan, hogy majd Ábelnek mi legyen a menü a későbbiekben.
    Egy olyan kérdésem lenne, hogy van esetleg babatáplálással kapcsolatban valami könyv, amit javasolsz? Mert a könyvedet ahogy olvastam, jó dolgok vannak benne, és tetszett nagyon pl. a táblázat, amiben korcsoport szerint vannak javaslatok a mennyiségekre is.
    Viszont ahogy elkezdtem Ábellel a hozzátáplálást, jönnek folyamatosan a kérdések. Nem az alapokra vonatkozólag, és nem is életbevágóak, csak olyanok, hogy mikortól kaphat vaníliát (mert a reggeli kásáimat most miatta inkább natúran készítem), meg olajos magvakat, stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Könyv: dr. Kerekes Judit: Babatáplálás kézikönyve LPI Könyvkiadó
      Itt az olajos magvakat 8-10 hótól ajánlja, kivéve a földimogyorót, lehetőleg frissen törve és természetesen darálva (kávédarálón, mákdarálón, én előtte késes aprítóba is beleteszem).
      Vanília szerintem mehet a csecsemőknek is, mármint az igazi, de nincs biztos infóm.
      Köszönöm a kérdéseket!:-)

      Törlés