2013. július 26., péntek

Almalekvárt főztünk nyári almából. Anyósoméknál készült a nagy mű:-)
Az én dolgom a darabolás volt, Zaláné a darálás (héjjastul), húsdarálón. Végül egy kb. 10 l-es üstben főtt az első adag, amihez fél kg cukor került és ízlés szerint fahéj. Finom lett a végeredmény és milyen jól fog esni ősszel, télen!

Kaptunk kóstolóba vöröslencsés-padlizsános zakuszkát Mesiéktől, barátnőmtől, akinek a kisfia, Marci Bogi barátja:-)
Jövő héten megosztom a receptet, mert nagyon finom lett (még én sem tudom) aztán indulhat a nagyüzemi gyártás:-)!

 A mai reggel citromfűteával indult, aztán burgonyás parasztkenyeret evett (1 nagy szelettel) Bogi olyan margarinnal, amiben tejszármazék nincsen (évente veszünk 1x margarint, de az is igaz, hogy az Alpro szójamargarinját akár kéthavonta is:-)) és evett hozzá egy kápia paprikát harapva:-), paradicsomot, és kígyóuborkát is, de nem sokat, a paprika volt ma reggel a lényeg!

Aztán ebédre burgonyafőzeléket készítettem borsópörkölttel, szeretjük.
Pirítottam alá kókuszzsíron hagymát, vagy 2 kg burgonyát kockára vágtam (2 napi ebéd), 4-5 db babérlevél, majoranna, himaláya só volt az ízesítés, és amikor puha lett a burgonya, 2/3 doboz Joya ment bele és megszórtam fehér rizsliszttel, amitől jó besűrűsödött.

A borsópörkölt hagyományos, majoranna, pirospaprika, só, friss petrezselyem jó sok!

Készítettem még gyorsan egy kukoricapástétomot is, pár napja írtam róla.

Zalánnak hajdinát is főztem, salátának készítem el, friss kígyóuborka, paradicsom lesz benne, só, citrom, olaj és esetleg lilahagyma ha úgy kéri:-)

Uzsonnára görögdinnyézünk majd, Bogi kedvence!

A vacsora valószínűleg a kukoricapásétomos kenyér lesz hazai zöldséggel (sógorom szüleitől).

1 megjegyzés:

  1. Szia Orsi!

    Köszönöm szépen a válaszodat a védőoltásról sokat segített, az én kislányom Bodza most 4 hónapos lassan szertném elkezdeni hozzátáplálni lenne néhány tipped mit mikor vezessek be? Te hogy pótoltad a húst, tejterméket? Köszönöm elöre is!

    VálaszTörlés