2013. július 30., kedd


 A recept, ahogyan Mesitől kaptam és ma el is készítettem, Bogi szerint finom lett:-))), ő volt a kis kukta!
a vöröslencsés zakuszka receptje a következő:

0,5 kg kápia paprika
0,5 kg pritamin paprika
1 kg padlizsán
0,5 kg paradicsom
3 fej vöröshagyma
2 sárgarépa
25 dkg vöröslencse
2 dl olaj
2-3 babérlevél
só, bors ízlés szerint

én ennek kb. a harmadát készítettem, minimálisan változtatva az arányokon (picit több paradicsom, lencse és répa)
az olaj nálam kb. fele-fele napraforgó és szűz olíva volt (a napraforgó a hagyma pirításhoz, az olívát már a rotyogó szószhoz löttyintettem)
ahogy említettem, pritamin híján az egész paprikamennyiség kápia volt

a főzés menete:
a kicsumázott, félbe vágott paprikát és a félbe vágott padlizsánt (alufóliába tekerve) megsütöttem (kb. 200 fok, 30 perc), kis hűlés után lehúztam a héjukat, ill. kikapartam a belsejét

a felkockázott hagymát és a lereszelt répát olajon megpirítottam-pároltam
hozzáadtam a héjától megfosztott, kockázott paradicsomokat
+ a sült paprikát és padlizsánt
sóztam (kb 3 tekerésnyi borsot őröltem hozzá, hogy ne érje szó a ház elejét :-)
botmixerrel kicsit megzúztam
babérlevelet, olíva olajat adtam hozzá és rotyogtattam kicsit
végül a megmosott lencse került bele, puhulásig főztem (azt hiszem, nem ártott volna még egy kicsit főzni, evéskor időnként fogkemény lencsékkel találkoztam, de az általad említett áztatás is biztos lerövidítette volna a főzési időt) - ízlés szerint lehet még a lencsével is pürésíteni

a recept szerint steril üvegekben, a tetejére olajat töltve tartósítószer nélkül télire is eláll

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése