2013. július 22., hétfő

Nyári sláger: sárga hüvelyű zöldbab főzelék! Annyira szereti Bogi, hogy mivel tegnap hamar elfogyott, mára is azt rendelt:-)))
Barátaink kertjében termett zöldbabból készült, vagy 1 kg-ból, igaz vendégeink is voltak.
Kókuszzsíron hagymát pirítottam, rá az apróra feldarabolt bab, annyi víz, hogy ellepje, himaláya só, kömény, majoranna, vegeta, friss petrezselyem, fél-3/4 órás főzés, majd egy doboz Joya ment bele és megszórtam fehér rizsliszttel, ja és most a hagymába az elején kb. fél paprika is került nagyon apróra vágva és egy fél paradicsom is, így kicsit lecsós is lett.

Szójavirslit ettünk hozzá, nem volt most időm fasírtot készíteni.

Már régen szerettem volna írni, hogy Boginak "bejött" az egyszerű kukoricapástétom kígyóuborkával vacsorára, ami így készül:
egy doboz konzerv kukorica jól átmosva, 2-3 gerezd fokhagyma, só, friss petrezselyem, kevés kókuszzsír, esetleg víz, és nálunk ez késes aprítóval lesz pástétommá.

Készítettem még karfiolkrémet  is nemrégiben, de azt meg sem kóstolta:-( pedig finom volt: 1 kis fej karfiol rózsáira szedve, főzve, 2 szál répa, 1 db burgonya főzve, petrezselyem, só, kókuszzsír, borsikafű, és mehet bele pl. lila hagyma is, de most nem kívántam. Villával nyomkodtam át a főtt zöldséget és a zsiradékkal krémes lett, Zalánnal mind megettük:-)

A babpástétomot azonban Bogi is szereti, nem is beszélve a babos zakuszkáról, amiből kaptunk  most egy kis üveggel és egy étkezésnél elfogyott pirítóssal, meg barna rizzsel (reggelire). Bogi sós szájú, nem eszik pl. sütit, reggelikre sósat szokott kívánni. Ma reggel-tízóraira megevett 3 cső főtt kukoricát!
Múlt héten készítettem egy gyors babpástétomot konzerv vörösbabból (jól átmosva). Hagymát pirítottam hozzá, fűszereztem tárkonnyal, majorannával, kevés zsiradék került bele és botmixereztem, persze lehet bele friss petrezselymet, fokhagymát is tenni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése