2012. október 26., péntek

Ma olyan rakott ételt készítettem, amit még sosem, pedig Anya sokszor készítette, finom is, valahogy elfelejtődött...
Kőrözöttes rakott zöldbab, tofukőrözöttel.
Elkészítése: 2 bögre barna rizst puhára főztem, 1 kg sárga hüvelyű vágott (fagyasztott) zöldbabot majorannával, vegetával (natur), sóval, köménnyel megpároltam, majd elkészítettem a kőrözöttet így:
1 kocka natur tofut pici citromlével, sóval, oliva olajjal, kevés vízzel, köménnyel, pirospaprikával összeturmixoltam, majd lila hagymát vágtam apróra és hozzákevertem. Ezután rétegeztem: kókuszzsírral kikent nagy üveges tepsibe alulra rizst, majd a zöldbabot végül a kőrözöttet raktam le 2x.
240 fokon 1 órán át sütöttem. Mindenkinek ízlett:-)
Ettünk hozzá mandulát, majd ebéd végén aszalt datolyát. Most nem készült saláta, vagy sült cékla, nem volt itthon, de jól menne hozzá.

Készítettem még egy gyors lencsepástétomot is, hogy a frissen sütött kenyérre legyen mit tennünk vacsorára:
éjszakára beáztattam a lencsét, ma kókuszzsíron hagymát pirítottam alá, majoranna, vegeta, só, kömény, babérlevél került rá, megfőtt és botmixereztem. Finom melegszendvicsnek is, pl. lila hagymát belesütve.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és jó is "hangzik" a recept. Már sokszor olvastam a zöldbab túró eszményi párosáról. Azt hiszem, ha meglesz a sütőm, ez lesz az első recept, amit kipróbálok....esetleg csempészek bele egy kis friss juhtúrót is. :))

    VálaszTörlés