2012. június 7., csütörtök

Tegnap karfiolos napunk volt. Leves is készült, sok sárgarépával, burgonyával, petrezselyemzölddel és 1 fej karfiollal. Még ma is azt ettük.
Magdi húgom talált egy karfiol alapú pizza receptet (a Mézesélet blogon). Ezt is elkészítettem az alábbi módon (vegánosítottam):
Egy fej karfiolt nyersen aprítógéppel morzsára aprítottam. 1 marok lenmagpelyhet vízbe áztattam. Mindezt egy tálba öntöttem, tettem hozzá sót, szerecsendiót és borsikafüvet, majd fél doboz Joya szójás főzőkrémmel összekevertem. A felesleges nedvességet kinyomkodtam belőle, majd egy közepes méretű tepsit kiolajoztam és egyenletesen szétterítettem benne a masszát.
Készítettem feltétnek egy pizza szószt, egy doboz paradicsomsűrítményből, fűszerekkel, hagymával.
1 fej v.hagymát, 2 nagy gerezd fokhagymát megpirítottam kókuszzsíron, oregánót, bazsalikomot, citromlevet, barna cukrot tettem bele ízesítésnek. Kukoricakeményítővel sűrítettem.
Végül egy cukkinit (maradt a tegnapi wokkozott cukkiniból még nyersen, tegnap ezt ettünk, wokban készült tofuval, barna rizzsel) wokkoztam meg majornnával, sóval, és a készre sütött pizzára szórtam.
Előbb a karfiolos gluténmentes pizza-"tésztát" sütöttem meg kb. fél óra alatt 200 fokon, majd rátettem a szószt és így is sütöttem még úgy 10 percig.
Nekünk ízlett, Bogi meg sem kóstolta, ő a levesből kivett tésztát ette a pizza szósszal, sajnos 1-2 hete nem ízlenek neki a zöldségek:-((((



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése