2012. november 15., csütörtök

Ismét az ősz ízei kerültek terítékre a csicseriborsós napok után. Pl. sütőtökkrémlevest ettünk házi kenyérből készült pirított  kenyérkockákkal. Majd tönkölytésztából készült fodros nagykocka volt a krumplis tészta alapanyaga, amihez házi sült céklát ettünk nagy lelkesedéssel, citromosan, barna cukrosan, köménnyel, sóval elkészítve. Boginak minden fogás ízlett:-)
Reggelikre pedig hagymás sült puliszkát kapott, a kedvencével, házi babos zakuszkával, Anyósom remekműve (székelyföldi módon készítve).
Bepróbálkoztam még egyszer egy édes reggelivel, mert tetszett neki az ötlet, de sajnos nem jött be:-(
Kölest főztem kukoricatejjel, mákot, mézet és reszelt almát tettem bele. Nagyon finom lett egyébként.
Elkezdtem neki egy-két hónapja a Vigantol olajat is adni, kb. heti 3-4 cseppet kap, beleteszem a növényi tejbe, mert már sajnos nem süt úgy a napocska:-( így jól jön egy kis D-vitamin.
Beszereztünk B12-vitamin tablettát is, nagy dózisút, 100 mikrogramm / tabletta. Eddig, hogy szopizott Boglárka, nem kellett, én a szoptatás alatt szedtem a Sunlife (DM-es) B12-vitamint, amiben ennek a mennyiségnek a töredéke található. A felszívódás 25-30%-os egy tablettából, így én hetente többször szedem ezt a 100 mikrogrammos tablettát, Boginak elfelezve, negyedelve többször is adok a héten, kb. 1 tablettát hetente. Néha ugyan eszünk állati eredetű élelmiszert, pl. most is a héten 1-1 pohár joghurtot mindhárman, de nem szeretném ha pár éven belül vészes vérszegénységünk, vagy idegrendszeri zavaraink lennének B12-vitamin hiánya miatt, így a tabletta mellett döntöttünk. Tóth Gábor élelmiszeripari mérnök barátunktól kaptunk tanácsokat ez ügyben, így jutottunk hozzá ehhez a tablettához. (Health Care B12-vitamin, kapható az Oltalom Alapítvány előadótermében, VI. ker. Benczúr u. 9., 50 db-os, 1200 Ft)
Erről még, hogy ez miért fontos vegáknak, írok. Végre teljesen befejeztem a cikkírással való munkát, így lesz rá időm. A cikkem az I-es típusú cukorbetegség (gyermekkori) megelőzésének lehetőségéről szól és a Nyitott Szemmel magazin decemberi számában lesz olvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése