2013. március 28., csütörtök

Egy-két dolgot meg kell osztanom Veletek, és kérdés is érkezett, nézzük szép sorjában:

A B12-vitamin témát lezárandóan még annyit írnék, hogy a B12-vitamin tablettákból a tényleges hasznosulás a felszívódás során 25-30%-os, tehát érdemes nagyobb dózist bevinni az ajánlottnál. Ettől nem kell megijedni, hiszen a B12-vitamin vízoldékony, így a felesleg a vizelettel távozik.

Gyermekeknek az RDA (napi ajánlott bevitel): 1 mikrogram, a felnőtteknél  3 mikrogram, tehát gyermekek esetén érdemes napi 3-4 mikrogrammal, felnőttek esetében 10 mikrogrammal számolni naponta.
Mi sokáig a DM-ben kapható Sunlife B12-vitamin rágótablettát ettük, pár hónapja tértünk át a nagyobb dózisú Health Care tablettára, ami 100 mikrogrammos, ebből Boginak kb. kétszer negyedet adok hetente kukoricatejben összetörve, de akár lehet többet is, ártani nem árt.

Legközelebb a fehérjebevitel kérdését néznénk meg közelebbről, leírom majd mit gondolok, tudok erről.

Főzés: Boginak bejött a Joya főzőkrémes burgonyafőzelék:-), azért írom ilyen örömmel, mert egyébként a krumpli még mindig nem a legnagyobb kedvenc, a barna rizs és a tönköly tészta egyelőre verhetetlen köretek:-)
Így készült: felkockázott burgonya hagymás-majorannás-babérleveles-himaláya sós vízben főzve, kevés kókuszzsírral, ebbe a hagymás-zsíros alapba tettem bele a barna rízslisztet is sűrítésként. Majd a végén hozzáöntöttem a Joyá-t és borsópörkölttel ettük.
Főztem még vöröslencse levest is, ez Boginak nem ízlett, nekünk azonban annál inkább:
Beáztattam 1-2 órára a vöröslencsét, feltettem burgonyával, répával, hagymával, vegetával, sóval, köménnyel főni, és kész:-) Kellemes íze van.

Készítettem még kelt tésztás lekváros sütit, ez is ízlett a leánykának, aki egyébként nem sütis, a recept:
Elkészíthető sósnak és édesnek is, nagyon egyszerű:
Édes változat: 2 dl-es pohárral számolva 2,5 - 2, 5 pohár liszt (teljes örlésű-fehér), én most a fehér javára 3 pohár fehéret és 2 pohár teljes örlésűt tettem bele.
fél kocka élesztő, 5 ek méz, vagy barna cukor, 1 dl olaj, 2 pohár víz, csipet só (ezek mind a vízbe téve, élesztő felfuttatva), majd liszttel keverés és kelesztés (fél-1 óra), aztán nyújtás, négyzet alakúra vágás, közepébe 1 tk lekvár (kb) és a négy csücskénél fogva felhajtogatás. Sütés kb. fél óra, 200 fokon-majd 100 fokon. Áfonya lekvárral készítettem, finom lett:-)
Sós: ugyanez, csak 2 ek méz, vagy cukor, és 4 tk só! Tehetsz bele zöldséget, babot, spenótot, amolyan "szamósza"-féle lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése