2012. május 9., szerda

Két hónapos múlt a blog, 2545 megtekintéssel, ismét köszönöm!
A mai Boglárka menü:
 szopizás korán reggel
reggelire 1 pohár Danone Aktívia meggyes joghurt (itt a néha-néha joghurt) kukoricapehellyel és kb. fél deci kakaós Alpro szójaital (féláron nem bírtam otthagyni, így megkóstoltuk, a naturt is szeretjük, ha leárazzák valahol, akkor néha-néha veszünk)
egyébként nincs itthon kakaó, karobot használunk, szeretjük, csak szokás kérdése azt hiszem
séta előtt újabb szopizás
ebédre egy tányér rakott kelbimbó barna rizzsel, tofu tejföllel, receptet márciusban írtam, saláta is volt hozzá, de Bogi csak a paradicsomot ette belőle, valahogy még nem tud mit kezdeni a saláta levéllel, az újhagymát pedig kéri ugyan, de aztán kiköpi, nem ízlik neki
alvás előtt szopi
séta előtt 1,5 dl kukoricatej, majd séta közben alma, kölesgolyó, kevés hagymás bagett
vacsorára kukoricatejjel készült tejbedara (fél l tej, 1 ek barna cukor, dara beleszórva, nem tudom mennyi), áfonyalekvárral (Erdélyben készült, férjem nagynénje tette el, Székelyföldön sok áfonya terem)
1 kis tányérral fogyott
fürdés után újabb szopi és kb fél deci kukoricatej (ma vettünk, legalább egy hétig nem volt itthon, látszik, hogy már kívánta)
A kukoricatejet a Vegetár Kft-től vesszük, 5 kg-os kiszerelésben, kedvező áron
www.vegetar.hu

Képeket most kb. 2 hétig nem tudok feltenni, kölcsön adtuk a fényképezőgépünket, megértéseteket kérem!


5 megjegyzés:

  1. Szia, szeretném megkérdezni, a kukoricatejet hol veszed? Az enyémek rizstejet isznak, kukoricatejből eddig csak port láttam, de az nem ízlett nekik.

    VálaszTörlés
  2. Szia Patrícia, én is por kukoricatejet adok Boginak, a Vegetár Kft-től vesszük, www.vegetar.hu
    Szereti, de nem iszik belőle sokat, kb. napi 1 dl-t, mert még sokszor szopizik is.
    Láttam a blogodon, hogy van tejkészítő gépetek, Magyarországon is kapható ez a fajta?
    Nekünk is, sajnos tönkrement (nem az én kezem alatt, okát sem tudom) hamarosan vennünk kellene.
    A www.szojatejgep.hu oldalon találtam bizalomkeltőt, de hátha a Tiétek is vehető itthon, kép alapján tetszik, Nektek bevált?

    Mi mandulából készítettük a géppel a kedvenc tejünket, no meg szójából a másik kedvencet, próbáltad hántolt mandulából a tejet? Nagyon-nagyon finom:-)

    Gyönyörűeket horgolsz, kötsz, lenyűgöző!!!

    Üdv:
    Orsi

    VálaszTörlés
  3. Szia Orsi,
    Köszönöm a dicséretet.
    Megpróbálom akkor újra a kukoricatejport a lányomnak, először talán rizstejjel keverve.Ő már 2.5 éves múlt, és már nem szopizik, így napi fél-egy liter tej elfogy a két gyereknek.
    Én is azt a típusú tejport veszem a reggeli "tejeskávémba".

    Nekem nagyon bevált a szójatejgép, egyedül a rizstej nem finom vele, a legfinomabb a szójatej. Ám a lányom allergiás szójára, így nem használom, hanem zabtejet vagy rizstejet veszek. Sajnos a gyerekeknek jobban ízlik a bolti tej, mint a házi.
    Hántolt mandulából még nem próbáltam tejet készíteni,de kipróbálom majd magában, és kölessel keverve is. A kölestej is nagyon finom.

    Ezzel a géppel, ha nyersen használom a rizst, a tej szemcsés, "poros", ha meg főzve használtam, akkor leégett a rizs, és alig tudtam rendbehozni a gépet.

    Megvan a Mérlegen a vegetarianizmus című könyv, nagyon tetszik. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hálásan köszönöm az info-t, hogy a kukoricatejpor 5 kg-mos kiszerelésben is kapható.
      Eddig csak kicsiben láttam és vettem, de így sokkal jobban megéri, rendeltem is rögtön.
      Még van néhány liter rizstejem, először keverve, majd magában fogom Rhea lányomnak adni, és szép lassan át fogunk térni a kukorica tejporra.
      Köszönöm:)

      Törlés
  4. Szia Patrícia,

    örülök, hogy segíthettem. Meg annak is, hogy tetszik a könyvecske, nagyon élveztem a megírását, de írd meg légy szíves a negatív kritikát is, köszönöm!

    Ha nem terhellek vele, még annyit kérdeznék, hogy a Ti tejkészítő gépeteket lehet itthon kapni?

    Köszönöm!
    Orsi

    VálaszTörlés