2012. augusztus 15., szerda

Az elmúlt napokban sokféle ételt készítettem. Ettünk paradicsomlevest és rakott kelbimbót, amit tofutejföllel raktam meg (Bogi a levest ette, most a második nem csúszott), finomfőzeléket (borsó, burgonya, répa) pirított napraforgóból készült tejföllel (meg sem kóstolta, pedig a kedvence volt még 2 hónapja a borsó), készítettem vöröslencséből pástétomot, amiből végre Bogi is evett egy keveset, no meg barna rizst fejtett babbal, hogy kihúzzon a "csávából" és végre Boglárka is egyen valamit! Evett is:-)
Tegnap 2 db tökből főzeléket készítettem szintén napraforgótejföllel, kaprosan, amire egyenesen rá sem nézett ez a kis huncut.
Hogy akkor mit is eszik babon és rizsen, meg a kukoricán és némi gyümölcsön, kenyéren kívül?
Tegnapi felfedezés, hogy a padlizsánkrémet szereti!!! Tavaly többször készítettem, akkor még nem kóstolta meg, de most! Kanállal eszi, kenyér nélkül...
Sógorom családja gazdálkodik, és tőlük kaptunk ismét sokféle finom zöldséget és gyümölcsöt! Nagy kincs ez nekünk:-) egész héten megúszom ilyenkor vásárlás nélkül!
És hazai, ízletes, gusztusos!
Tehát békés megyei padlizsánból készült a krém. Három darab nagyobb padlizsánt, ugyanennyi piros húsú paprikát félbevágtam és megsütöttem kb. fél óra alatt a sütőben. Közben jó sok hagymát (3 db, 4-5 gerezd fokhagymát is) pároltam. Majd fa kanállal kivájtam a sült padlizsán belsejét (Anyósom Erdélyből származik, tőle tudom, hogy nem érintkezhet fémmel a padlizsán, mert keserű íze lesz), lehúztam a paprika héját, sót, aszalt paradicsom olaját tettem hozzá és mindezt összezúztuk botmixerrel, Bogi volt a nagy segítségem:-)
Finom és tápláló növényi pástétom, pirítóssal az igazi:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése