2012. augusztus 20., hétfő

Bogit "kiéheztetjük". Reggel nem tejecskével indítjuk a napot, hanem pár korty vízzel, és így máris jobban esik a reggeli:-) Természetesen reggeli után, vagy a végéhez közeledve kaphat növényi tejet.
Ma akácmézes pirítóst evett pár kanál őrölt mandulával. Délelőtt semmit sem kapott, csak vizet, és így rendesen ebédelt a kölesfasírtból és a sült céklából. Persze ebéd után ihatott egy pohár tejet ismét.
Muszáj vele következetesen kitartanunk a szigorúbb rend mellett, mert már aggasztó volt, hogy mennyire nem eszik. Anyatej helyett szegényt "sajnálva" kapta a növényi tejeket, amik aztán elvették az étvágyát.

A kölest sem ette eddig, pedig nagyon értékes gabona, sok esszenciális aminosavat is tartalmaz!
Ma az egybesült fasírt így készült: 1, 5 bögre kölest 3x-os vízben megfőztem, pici sóval. 3 nagy sárgarépát felkarikáztam és vöröshagymával, póréhagymával, fokhagymával és fűszerekkel (majoranna, szerecsendió, borsikafű, natur vegeta, só) megpároltam. Volt itthon egy csillagtök is, ezt nyersen lereszeltem, és hozzátettem a répához a végén. Mikor puha lett a zöldség, összekevertem a kölessel és botmixereztem.
Még tettem hozzá pirított és őrölt tök-és napraforgómagot is Bogi kedvéért. Ebből külön is evett kanállal az ebédhez.
45 perc alatt megsütöttem tepsiben.
A céklát alufóliába csomagolva tettem a tepsibe és kb. másfél órán át sült. Aztán felszeleteltem és citromos-köménymagos-sós-barna cukros öntetet kevertem hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése