2012. március 22., csütörtök

 Két ígéretes receptet kaptam egy két gyermekes édesanyától, Tóth-Bakos Zsuzsától. Íme a levesek:


A mi karácsonyi levesünk: Gesztenyekrémleves

1 liter vizet felteszek melegedni, közben
250 g. natur gesztenyét, 100 g (kukorica)tejport, 2 evk. (kb.20g) zabpehelylisztet, pici szegfűszeget és 1 tk. steviát összekeverek.
Ha a víz felforrt, ráöntöm a gesztenyés keverékre, kicsit forralom és kész!
Ha nem steviával édesítem, akkor kicsit várok, amíg hidegszik, majd mézet keverek bele.
A gyerekek kedvéért szoktam növényi tejszínnel díszíteni, főtt gesztenyét, pirított mandulát vagy amarántot tenni bele.


Nyári finomság: Nyers gyümölcsleves

40 g kukorica keményítőt, 100 g (kókusz)tejport, vaníliaport, egy kis szegfűszeget, citromhéjat és/vagy fahéjpótlót összekeverek 1 l vízzel. (Először csak nagyon kevés vizet öntök hozzá, hogy ne legyen csomós.) Megfőzöm, mint a pudingot és várok amíg kicsit hidegszik. Ha citromhéjat nem tettem bele itt még teszek bele egy kevés citromlét, ha nem túl édes gyümölcsből készítem akkor mézet is, majd belekeverem a nyers, apróra szeletelt gyümölcsöket.

Köszönöm Zsuzsa, én is kipróbálom mindkettőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése