2012. március 11., vasárnap


Leírom a mindennapi kenyerünk receptjét. Bogi pirítva is szereti, hetente 3x sütjük  a kisasszonnyal együtt :-), két sütőformában, vagyis heti 6 kenyér fogy nálunk. Ő is dagasztja, kóstolja :-) majd mutatja, hogy kelesszem meg, aztán a sütésnél is segít, ő szeretné kivenni a sütőből.

A recept nagyon egyszerű és nagyszerű, A tél ízei vegán szakácskönyvből származik (Nyitott szemmel könyvek), Magdi húgom blogján szerintem megrendelhető.



Tehát a "csényei barna kenyér":
0,9 dl víz (szerintem kicsit sok, nem használom el mindet)
4,5 dl teljes kiörlésű liszt
4,5 dl finomliszt
2,5 dkg (3 dkg) élesztő
6 tk só
1 ek méz

A 0,9 dl langyos vízben feloldjuk az élesztőt, a sót és a mézet, én fel is futtatom egy kicsit a fűtőtestre téve a 2 üveget (2 üvegbe fér el a 4,5 dl-4,5 dl víz, én élesztőből harmadot teszek az egy üveghez, vagyis a sárga kocka élesztő 2/3-a fogy el a dupla adag kenyérhez). A liszteket egy nagy tálban összekeverem, lenmagpelyhet, őrölt szezámmagot, durvára vágott tökmagot szoktam bele tenni, mikor melyiket, majd a vizet apránként hozzáöntöm és összedolgozom.
A tésztát 1-1,5 órára a fűtőtestre teszem, letakarva, hogy megkeljen. Ha megkelt, előmelegítem a sütőt, közben a tésztát kétfelé veszem, átgyúrom, olajozott, lisztezett tepsibe teszem, majd beteszem az előmelegített sütőbe, kb.15 percet még kelesztem.
Majd jön a sütés, nálunk 200 fokon 30 perc, 100 fokon 30 perc és ha nem elég pirult a kérge, 240 fokon 10 perc a sütés, de ezt mi tapasztaltuk ki így, sütőtől függ. Ha megsült, a rácsra teszem a sütőben, ott hűl ki lassan, és nemrég kaptam az ötletet, hogy forrón egy pillanat alatt vigyem át hideg vizen a kenyeret, és akkor a kérge nem lesz kemény, nehezen vágható, de vigyázni kell, tényleg csak egy pillanat alatt forgatom meg hideg víz alatt, mert vizessé válhat.
Konyharuhába csavarva, esetleg még zacskóba is téve több napig élvezhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése