2012. március 11., vasárnap

Ma két napra egy hatalmas tepsiben rakott kelbimbót készítettem. Nagyon szeretjük mindhárman:-)
A recept: 2 bögre barna rizst 3x-os vízben megfőztem (Riceland előgőzölt rizs van most itthon, ezért elég a 3x-os víz is, egyébként 4x-es jobb és így is úgy is fő 1 órát), 2 zacskó (2x600 g) kelbimbót sós, köménymagos vízben megfőztem, egy 300 g-os natur tofuból tejfölt készítettem: 1 fej vöröshagyma, negyed-fél citrom leve, kis hidegen sajtolt napraforgó olaj, a tofu és só esett áldozatául a botmixernek, természetesen annyi vizet hozzátéve langyosan, hogy krémes állagú legyen, és még kevertem hozzá kis lyukú reszelőn lereszelt harmad kocka füstölt tofut is, hogy még pikánsabb legyen:-)
Ezután rétegeztem: kókuszzsírral kentem ki a tepsit, morzsát szórtam rá, majd jött a rizs fele, a kelbimbó fele és rá a tejföl fele, végül ezt ismételetem és ment is a sütőbe 240 fokon 45 percre.
Nagyon finom lett:-)
A kókuszzsírt Zsíros Anitáéktól vesszük: www.muzlioutlet.hu
A neve: Coco 24 kókuszzsír, és mivel telített zsírsav, így hevítéskor sem módosulnak a kötései, nem rákkeltő ha hevítve van, lehet benne hagymát pirítani, rántani a zöldségeket, de mi egyszerűen csak a házi kenyerünkre is rákenjük, finom íze van! Lehet pirospaprikával, lila hagymával még tovább bolondítani, vagy darált mandulával, fokhagymával, ki hogyan szereti:-I

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése