2012. március 25., vasárnap

Pénteken birsalma-alma mártást főztem burgonyapürével. Boginak még külön karalábét a maradék barna rizshez, mert nem szereti a krumplit, és emlékeim szerint az almamártást sem. Ám most szívesen ette, még másnap is:-)!

Szüleim kertjéből kaptuk a birsalmát, most fagyasztott állapotban, szeletelve!!! Hatalmas dolog, nyáron emlékszem mennyi időbe telt, míg megbírkóztam 4-5 db birsalmával, most ez elmaradt:) és hipp-hopp ment bele még 2 db nagyobb alma, és megpároltam annyi vízzel, hogy ellepje, fahéjat, barna cukrot, szegfűszeget tettem hozzá, csipet sót. Amint megpuhult az alma, besűrítettem kukoricakeményítővel (vettem ki a forró léből, kevertem bele keményítőt, kicsi lisztet, és szűrőn át visszakevertem).
A burgonyapüréhez pici kukoricatejport, hidegen sajtolt olajat tettem és botmixereztem a főtt burgonyát.
Finom lett:-)

A karalábét friss petrezselyemmel, vegetával, köménnyel főztem meg, szórtam rá egy kis kukoricatejport, és a burgonya főzőlevéből is tettem bele egy kicsit, így főzelék állaga lett.
A képen már sajnos nem látszik.

A kukoricatejport mi kásákhoz használjuk, és persze isszuk is tejként pl. lekváros pirítós reggelihez, de gabonakávénak is kitűnő, meg öntetekhez, pl. karobos-diós öntet.
Itt szerezzük be: www.vegetar.hu  
5 kg-os kiszerelésben szoktuk venni, mert így gazdaságos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése